Основні проблеми підготовки до опалювального сезону в ОСББ – акти готовності будинків та борги “тепловикам”

НовиниопаленняСоціальна сфера
👁 708

Вже менше, ніж за місяць мережами міста має бігти тепло – опалювальний сезон де-юре розпочинається 15 жовтня, де-факто – за умови середньодобової температури повітря протягом трьох діб + 8⁰ (питання регулюється п.7.9.4. Правил технічної експлуатації теплових установок і мереж, зареєстрованих Міністерством юстиції України від 5 березня 2007 р. за № 197/13464).

Включення та відключення систем теплоспоживання здійснюються за графіком, узгодженим з теплопостачальними організаціями, які своєю чергою керуються нормативно-правовою базою (п.7.9.4. Наказу Міністерства палива та енергетики “Про затвердження Правил технічної експлуатації теплових установок і мереж”, зареєстрованого Міністерством юстиції України від 5 березня 2007 р. за №197/13464).

Заступник міського голови Володимир Пепель зауважує:

«Підготовка до опалювального сезону починається з літа. Ми неодноразово збирали наради, комісії, проводили зустрічі й пояснювали: відповідно до графіка, рекомендованого Міністерством розвитку громад та територій, станом на 1 серпня 2021 року підготовка господарського комплексу міста має складати 60% загальної готовності. Кабмін визначив дедлайн звітування про 100% готовність до опалювального сезону – 1 жовтня. Міський голова Ігор Колихаєв дав завдання всьому енергетичному комплексу міста завершити підготовку до опалювального сезону не пізніше 20 вересня. Що ми маємо на сьогодні? Соціальна сфера, а це заклади освіти, охорони здоров’я та культури, звітує про 100% готовність. До включення опалення готові 97% будинків, які обслуговуються керуючими компаніями. Стосовно ж ОСББ, ЖБК та відомчих будинків ситуація не радісна: готові приймати тепло у Суворовському районі 51% будинків, у Дніпровському районі 48%, у Корабельному – 27%», – каже Володимир Пепель.

Як приклад відповідального підходу наводиться Суворовський район, де ще в серпні 115 будинків провели ремонтні роботи опалювальних систем, покрівлі, електрощитових, водопровідних мереж. 21 будинок здав на повірку вимірювальні прилади опалення – лічильники та манометри. Ці будинки отримали акти готовності й будуть підключені до тепломереж.

Відповідно до законодавства, теплопостачальні підприємства не зможуть надавати послуги будинкам, в яких не буде акту готовності. Вимoгa викoнaти peмoнтнo-пpoфiлaктичнi poбoти нa внутpiшньoбудинкoвиx cиcтeмax, пpoмивaння, нaлaгoджeння i гiдpaвлiчнi випpoбувaння внутpiшньoбудинкoвиx cиcтeм цeнтpaлiзoвaнoгo oпaлeння, вiднoвлeння тeплoвoї iзoляцiї тa iн. вcтaнoвлeнo «Пpaвилaми пiдгoтoвки тeплoвиx гocпoдapcтв дo oпaлювaльнoгo пepioду», зaтвepджeниx нaкaзoм Мiнicтepcтвa пaливa тa eнepгeтики Укpaїни, Мiнicтepcтвa з питaнь житлoвo-кoмунaльнoгo гocпoдapcтвa Укpaїни вiд 10.12.2008 № 620/378. Хто має слідкувати за виконанням підготовчих робіт до опалювального сезону? Голови ОСББ, ЖБК, члени правління й самі мешканці повинні цікавитися в обраних ними відповідальних осіб стосовно стану підготовки їхнього будинку.

На нараді з підготовки до опалювального сезону міський голова сказав:

«До визначеного терміну всі мають бути готові на 100%. Проводьте роз’яснювальну роботу з населенням. Окрім того, якщо люди не будуть сплачувати за рахунками, ми не зможемо гарантувати надання послуги. Я розумію, що більшість з них просто не мають такої можливості, тому треба запропонувати їм шляхи вирішення цього питання. А щодо тих, хто просто ігнорує оплати, вжити максимально суворих заходів. Все місто не має через них страждати».

Не секрет, що містяни заборгували «тепловикам» значні кошти: борг перед ТЕЦ становить 186,3 млн грн, з них тільки за минулий опалювальний період – 52,7 млн грн. «Херсонтеплоенерго» – 159,6 млн грн, з них за минулий опалювальний рік – 44,8 млн грн. Стосовно останнього, Володимир Пепель зауважує:

«Новий керівник за два місяці на посаді провів колосальну роботу: він особисто проводив зустрічі з людьми, підключив юридичний відділ, виконавчу службу, запустив реструктуризацію боргів і таким чином зібрав більш як 20 млн грн. Всі борги за три роки не сплатити, але добра воля й бажання вирішити питання все ж дають поштовх до зрушень. Так само ведеться робота й по ТЕЦ».

Окрім цього, теплопостачальні підприємства модернізуються, аби надавати херсонцям якісні послуги. Якщо в якихось будинках взимку повітря важко назвати теплим – непотрібно роками страждати від холоду, можна відмовитися від послуг ТЕЦ і перейти на автономне опалення. Але, зауважує Володимир Пепель, це мають бути не окремі квартири, а весь будинок, а такі рішення, знову ж таки, приймаються на загальних зборах усіх мешканців будинку.

«Якщо теплопостачальна компанія надає неякісну послугу, то отримувач цієї послуги може написати відповідну заяву. Спеціальна комісія разом з отримувачем послуги має перевірити заяву, виявити причину й надати висновок. Якщо причина криється в роботі організації, то отримувачу за ненадану послугу мають зробити перерахунок. Якщо звернення зареєстровано, але з людиною ніхто не зв’язався у період, що надається законом, то у неї є право зібрати двох сусідів, скласти акт, передати до компанії, і тоді зроблять перерахунок. Ці речі регламентовані законом про теплоенергетику, ми маємо їх знати й користуватися ними для захисту своїх прав», – підсумовує Володимир Пепель.

Фото ілюстративне

Вам також може сподобатися

Робота соціальних служб полягає у допомозі тим, хто її потребує
Харків без амброзії через те, що знищують її усі без виключення комунальні підприємства

Новини міста

Головне за місяць

Меню
X
X