167 тис грн відшкодувань за ремонт ліфтів виплатила міськрада у рамках відповідної програми

Новини
👁 87

Міська рада виплатила відшкодування витрат пов’язаних з ремонтом ліфтів у багатоквартирних будинках на суму 167,151тис грн. Виплати регламентовані рішенням міської ради від 03.09.2021 №514, 213.

У Херсоні IX сесія міської ради VIII скликання, що відбулась 3 вересня 2021 року, ухвалила рішення за №514, де зазначається, що мешканці багатоквартирних будинків, в яких закінчився термін експлуатації ліфтів у 2020-2021 роках, можуть отримати відшкодування 60% витрат, пов’язаних із внесками на їхній поточний ремонт. У Херсоні для цих цілей цьогоріч заклали 6 млн грн, які важливо освоїти, тобто, направити за цільовим призначенням, ще до кінця 2021 бюджетного року. Важливо, щоб мешканці багатоповерхових будинків зараз прийняли рішення стосовно участі у програмі.

Як діятиме Програма пояснюють в.о. директора департаменту міського господарства Віталій Лисенко та начальниця управляння соціальної політики Олена Рузгіс.

  • Чому ремонтувати ліфт через міськраду дорожче, ніж звертаючись до підрядника напряму?

Багато хто з містян тільки зараз починає замислюватися над тонкощами проведення ремонтних робіт у багатоповерхівках, у тому числі й ліфтового обладнання. Тут важливо розуміти, що є поточний ремонт, а є капітальний. Від форми ремонту залежить і його вартість.

  • У рішенні № 514 вказано «одноразова грошова допомога». Що це означає?

Це компенсаційна частина, яка передбачає 60% від суми, вкладеної у ремонт ліфту, що виділяється з міського бюджету. Повертатися буде окремо кожному співвласнику, що вклався у ремонт. Уповноважена мешканцями особа, а це голова ОСББ, ЖБК чи інше, звертається до ліфтової організації, там складають дефектний акт, в якому вказують, що потрібно відремонтувати чи замінити, щоб безпечно користуватися ліфтом. На основі дефектного акту проводяться роботи. У паспорті ліфта ставлять печатку і дають висновок стосовно подальшої його експлуатації. ОСББ, керуюча компанія чи ЖБК мають сплатити за виконану роботу. Зазвичай гроші беруться з резервного фонду, який є в кожному умовному ОСББ. Відповідно до вимог чинного законодавства, співвласники щомісяця зобов’язані робити внески у цей фонд, з внесків і формуються суми, які йдуть на ремонт спільного майна. Це сантехнічне, електричне обладнання, конструктивні елементи, відповідно й ліфт. Оскільки кожен співвласник будинку здає кошти особисто, то й компенсацію має отримати особисто. Якщо на ремонт ліфтового обладнання кожен вносив різні суми, то й суми компенсації будуть різними, головний чинник – це 60% від зданих коштів, які повернуться людині на її особистий рахунок.

  • Компенсацію у 60% отримають всі мешканці будинку, які брали участь у ремонті (як прописано в рішенні міської ради), чи лише окремі категорії громадян, наприклад ті, що отримують соціальну допомогу?

Компенсація у 60% виплачуватиметься всім мешканцям будинку, які зробили внески, без винятку. Рішення міськради передбачає, що адресна грошова допомога виплачується за клопотаннями та списками наданими головами ОСББ, ЖБК, ін. В реєстрі отримувачів голова зазначає мешканців конкретної квартири, під’їзду й будинку, які зробили внески на ремонт ліфтів. До будь-якої пільгової чи соціальної категорії прив’язка відсутня.

  • У рішенні немає механізму повернення коштів, якщо будинок не ЖБК та не ОСББ, а, приміром, керуючої компанії. Як діє механізм у такому випадку?    

У Рішенні прописано, що допомога виплачується на підставі клопотання голів правління ОСББ, ЖБК тощо. Тобто, механізм компенсації 60% діє для багатоповерхових будинків усіх форм власності.

  • Які документи потрібні для виплати компенсації?

Допомога виплачується управлінням соціальної політики міської ради після завершення ремонту ліфтів та оплати виконаних робіт на підставі клопотання голів правління ОСББ, ЖБК, будинків інших форм власності. До клопотання додаються:

– Списки мешканців багатоквартирного будинку із зазначенням прізвища, імені, по батькові, номера квартири, загальної суми витрат, суми відшкодування (60% від загальної суми), особистого підпису мешканця, особистої заяви кожного мешканця на ім’я міського голови, копії паспортів громадянина України, копії реєстраційного номера облікової картки платників податків, довідки із зазначенням реквізитів рахунку, відкритого на ім’я заявника у банківській установі в м. Херсоні.

Для підтвердження оплати ремонту ліфтів, голови правління ОСББ, ЖБК тощо надають перевірені та завізовані департаментом міського господарства наступні документи:

– Завірену копію договору, укладеного уповноваженою особою від співвласників та підрядною організацією, яка виконувала ремонтні роботи ліфтів.

– Завірену копію дозволу підрядної організації, виданого територіальним органом Держпраці, на виконання робіт підвищеної небезпеки, який є чинним на дату подання звернення, чи декларацію відповідності матеріально-технічної бази законодавству з питань охорони праці.

– Завірені копії довідки про вартість виконаних робіт та акта виконаних робіт (форма КБ-2, КБ-3) на ремонтні роботи ліфтів, який підписаний сторонами договору та завізований інспектором з технічного нагляду.

– Завірену копію висновку експертизи за результатами позачергового технічного огляду ліфта.

– Документ, який підтверджує оплату виконаних робіт.

Для виплати компенсації є перелік технічної документації, пов’язаної з власне ремонтом ліфтів, яку візує департамент міського господарства, і є перелік персоніфікованих даних, що потрібні для виплати компенсації мешканцям будинку. В управлінні соціальної політики розробили пам’ятку для голів ОСББ, в якій вказане рішення, перелік документів, орієнтовна заява на ім’я міського голови. Ця пам’ятка може бути орієнтиром для будинків будь-якої форми власності. До клопотання голови потрібно додати перелік мешканців будинку, внесених ними сум та особистих підписів, які свідчитимуть, що людина підтверджує здану нею суму. Також копії паспорту, ідентифікаційного коду та копію рахунку з банку. Пам’ятку в управлінні соціальної політики надають кожному зацікавленому в участі у програмі – копіюють на зовнішній носій.

Для більш детального пояснення та допомоги в оформленні документів пропонують звертатися до управління соціальної політики, яке знаходиться за адресою: вул. Потьомкінська, 29 кабінет №3, та за номерами телефонів: 45-44-40, 45-44-41, 45-44-37. Департамент міського господарства: вул. Ярослава Мудрого, 45, телефон: 26-67-98.

  • Чи впливатиме сума компенсації на субсидію?

Ні, не впливатиме. Відповідно до чинного законодавства одноразова адресна допомога, що виплачується відповідно до цільових програм, не враховується в сукупний дохід людини. Ці моменти регулює міське управління соціальної політики разом з районними управліннями соцзахисту, або людина особисто бере довідку, що потримана нею сума – це виплата одноразової соціальної допомоги. Як правило, районні управління соцзахисту звертаються до управління соціальної політики з подібними запитами самі.

  • Хто має збирати документи?

Голова ОСББ, ЖБК, керуючої компанії чи будинку іншої форми власності, або уповноважена від співвласників особа, яка визначається рішенням загальних зборів.

  • Куди подавати пакет документів?

Повністю готовий пакет документів подається до міської ради, що знаходиться за адресою: проспект Ушакова, 37.

  • В який термін здійснюється компенсація?

Коли повний пакет документів надано, їх перевіряють, готується розпорядження міського голови, замовляються кошти та з механізмом роботи через державну скарбницю (казначейство) люди отримають кошти протягом тижня. Окремо Олена Рузгіс наголошує: якщо у будинку ремонт ліфтів уже виконаний – не затягуйте час, адже кошти для компенсації передбачені в бюджеті цього року. Як працюватиме програма і які суми будуть заплановані у наступному бюджетному році – невідомо. Гроші є зараз, і виплати на компенсації мають пройти ще цього бюджетного року.

Вам також може сподобатися

16 грудня ПП «Опозиційна платформа – За життя» звітуватиме перед херсонською громадою
МКП «Херсонтеплоенерго» оголошує акцію «Уклади договір реструктуризації боргу без попереднього внеску”

Новини міста

Головне за місяць

Меню
X
X